About Me

My photo
a daughter to my parents and PIL..a wife to my husband and a mother to my lovely daughter...ngeee :-D

Thursday, February 24, 2011

berEXPERIMENTasi

salam semua...huh! ade ke term tu??hehehe..lantak lah..janji mak bahagia...opsss...

well...saya br je selesai siapkan bekal utk my princess utk di bawa ke nursery esok..kate kakak bs die khairina dh xnak mkn bubur..ble bg bubur die geleng2 kepala je..tp ble suap nasi mcm kite (org besar) mkn tu, beria pulak die mkn...huhhu...mcm2 anak ummi sorg ni...

so mlm ni ummi pun merajinkan diri ummi utk buah hati ht ummi ni. saya memang sediakan sendiri mknn die. memenadangkan anak sy ni die xnk mkn nestum, even biskut yg utk baby tu pun die xnk..(eksen ye...mcm org besa lak selera die). so saya pun buat la sendiri bubur utk anak sy since die 6 month lg. i will not simply allowed others to prepared for her. even hasben sendiri pun suruh saya buat sendiri utk anak kate ye lebih berkat..hehehe...bagus anak ummi ni..betul2 menjimatkan ummi..hehehe..

so berbalik kepada experiment mlm ni. sy buat sup sayur utk die. saya nk ajar die mkn sayur sbb xnak nnt die jd 'kecil' mcm sy..hehe..mesti korg semua ckp "eleh..buat sup sayur je, ingtkan buat menu ape td".ye..sup sayur je, tp mlm ni sy rs sgt puas hati lepas selesai msk.xtau la kenapa..mungkin sbb ade secret ingredient yg sy masukkan tu membuatkan sy sgt2 puas hati ngn masakan sy mlm ni..anyway korg nk tau ke ape secret ingredient tu??isk...mn leh ckp...dah name pun secret kan.hihihi..(sbnr nye xde pape secret pun, saje je nk propa sket)kui3...

saya xnak post resepi sup tu kat dlm ni, malu sebab saya tau kawan2 sy lg pandai masak drpd sy. ala..sup sayur biasa tu je just kene la pandai2 handle sket kan..maksud sy kena la pandai2 suitkan dgn citarasa baby..yg penting no SALT n SUGAR untill she turn 2..ingt...nak tau kenapa? sila rujuk pa&ma keluaran february if not mistaken. dlm tu ade discuss kenapa tak boleh letak SALT & SUGAR dlm mknn baby.

ok la...mknan khairina pun siap, celoteh pun dh panjang, keje byk lagi yg menanti tp mate dh terasa berat semacam ni..huhu...ape lg, terpaksa la tutup dulu 'buku catatan' saya ni...hehehe...sehingga kite berjumpa lg...tata titi tutu...

wassalam...

p/s: buku catatan?? lame betul x gune perkataan tu...hehehe...tbe2 teringt buku 555..dulu mase kecik2 slalu beli buku tu kt koperasi sekolah.buat ape ntah.tau2 je dh abes page.pastu beli baru lg..hehehe...

No comments:

Post a Comment